7:00-9:00 - przyprowadzenie dziecka
16:30-17:00 - odebranie dziecka
godzina | czynność |
---|---|
8:00 - 9:00 | Powitanie dzieci, zabawa indywidualna oraz zajęcia plastyczne. Przebieranie, mycie rączek, rozmowy o tym co robiliśmy dnia poprzedniego. Dzieci, które przychodzą wcześniej uczestniczą w zajęciach plastycznych, także w przygotowaniu materiałów do zajęć. |
9:00 - 9:30 | Przygotowanie do śniadania, wspólne spożywanie posiłku. |
9:30 - 9:45 | Przygotowanie do spaceru. Oczywiście, jeśli pozwoli pogoda. Przygotowujemy ubranka, kompletujemy garderobę próbując dopasować ją do aktualnej pogody, próbujemy sami się ubierać, ustawiamy się do "węża" |
9:45 - 11:30 | Spacer lub zajęcia ruchowe. Wybieramy trasę i długość spaceru. Gdy pogoda jest niesprzyjająca, bądź, gdy spacer jest krótszy, organizujemy zajęcia, które pozwolą na spożytkowanie dziecięcej energii: zajęcia, muzyczno - rytmiczne-taneczne - zawierające dużo ruchu, wyzwalające chęć aktywnego spędzenia czasu, również z wykorzystaniem elementów Metody Dobrego Startu. |
11:30 - 11:45 | Oporządzanie po spacerze. Rozbieramy się sami bądź się tego uczymy, myjemy rączki, pijemy herbatkę. |
11:45 - 12:00 | Przygotowanie do obiadku. Zajmujemy miejsca przy stolikach |
12:00 - 12:30 | Obiad. Wspólnie spożywamy posiłek, nawzajem zachęcamy się do samodzielnego zjedzenia obiadku. |
12:30 - 13:00 | Przygotowanie do drzemki i relaks. Myjemy rączki, buźki i ząbki, wyciszamy się, czytamy książeczki. Jeśli dzieci mają ochotę ponawiamy zajęcia słuchowe - słuchamy bajek. |
13:00 - 15:00 | Drzemka. Dzieci, które nie śpią, odpoczywają. |
15:00 - 15:15 | Przebudzanie. Chwila przytulania i czułości dla każdego Miśka, higiena i przebieranie. |
15:15 - 16:00 | Drugie danie i podwieczorek. Dzieci, które są dłużej spożywają drugie danie bądź podwieczorek. |
16:00 - 16:30 | Zajęcia plastyczne, muzyczne, taniec. Robimy to na co mamy ochotę - jeśli dzieci mają chęć znowu potańczyć, poskakać, poszaleć - wybieramy tę formę spędzenia czasu. Jeśli natomiast chcą skupić się nad konkretnym zadaniem - wybieramy prace plastyczną, techniczną, manualną. |
16:30 - 17:00 | Zabawa indywidualna do przyjścia rodziców. Dzieci idą do domku. Uczymy się mówić do widzenia, gdy nasi koledzy już wychodzą. |