Logowanie
x
e-mail:
hasło:
zapamiętaj mnie na tym komputerze
Żłobek: Jaracza 71E Żłobek: Daszyńskiego 50A Żłobek: Cynamonowa 28 imprezy

Żłobek: Cynamonowa 28

Godziny otwarcia: 7:00 - 17:00

Koncepcja pracy

Realizujemy własną koncepcję pracy z dziećmi,  to nauka w formie zabawy oraz zapewnienie dzieciom takich zajęć, które są bardzo ważne dla ich harmonijnego rozwoju.

Koncepcja pracy to lata naszego doświadczenia, ciągłego doskonalenia i szukania najlepszych rozwiązań i metod.  To setki naszych wychowanków, które gotowe rozpoczęły kolejny etap edukacji, jakim jest przedszkole.

 

Współpracujemy ze specjalistami różnych dziedzin:  logopedą, psychologiem, dogoterapeutą,  pielęgniarką, aby jak najlepiej wspierać całościowy rozwój  dzieci. Od nich czerpiemy inspirację do pracy z dziećmi, uczymy się jak przemycić mądre i ważne sprawy, mające wpływ na rozwój dzieci, a przy okazji świetnie się bawiąc.

Wspomagamy rozwój dziecka poprzez organizowanie im zabaw o różnorodnej tematyce: plastyczne, muzyczne, przyrodnicze, ruchowe . Zajęcia pozwalają na odkrywanie talentów dzieci i wspieranie ich indywidualnych uzdolnień.

Zachęcamy, pokazujemy jak,  nie zmuszamy.

 

 

Nasze motto:

zabawa jest nauką

nauka zabawą

im więcej zabawy

tym więcej nauki!

 

 

 

 

Grupy mieszane wiekowo

Dzieci nie są dzielone na grupy wiekowe, są grupami mieszanymi.

Dzieci uczą się poprzez obserwację innych, a więc starszych lub młodszych. Dzieci młodsze podpatrują pewne czynności u starszych kolegów np. ubieranie butów, ściąganie kurtki, korzystanie samodzielne z toalety. Dzieci starsze mogą pomagać młodszym, jednocześnie ćwicząc nabyte umiejętności, wzmacniają swoje mocne strony i stają się opiekuńcze.

Grupa nie starzeje się, dzieci uczą się przyjmować nowych członków i żegnać starszych, gotowych do pójścia do przedszkola. Każdemu nowemu dziecku łatwiej jest wejść do grupy, gdy widzi, że inne dzieci znają zabawy, rytuał dnia i nie płaczą. Dzieci mają punkt odniesienia jak to jest być młodszym lub starszym.

Najważniejsze, że dzieci uczą się będąc w grupie, że można radzić sobie z czymś lepiej lub gorzej i że jest to naturalne.

 

Samodzielne jedzenie i picie

Dzieci od pierwszego roku życia mają naturalną potrzebę samodzielnego jedzenia, zabierają Rodzicom łyżeczkę i próbują same.  Często zniecierpliwieni Rodzice starają się przyśpieszyć posiłek i wtedy zaczyna się karmienie.

Najmłodszym dzieciom zawsze pomagamy, ale dzieci, które są już gotowe do samodzielnego jedzenia zachęcamy, aby jadły same. Dzieci mogą jeść rączkami. Wszystko dookoła, łącznie z maluchem jest wtedy w jedzeniu, ale nam to nie przeszkadza, uczymy się metodą prób i błędów. My zachęcamy dzieci, żeby same jadły, może to trwać dłużej, spokojnie, my mamy czas. Będzie bardzo brudno. Nie ma sprawy, posprzątamy. Dlatego konieczne jest przyniesienie do Kolorowych Misiów troszkę zapasowych ubranek, bo na pewno się dziecko ubrudzi i obleje.

Nie używamy śliniaków. Zakładanie śliniaków zaburza czas spożywania posiłku. Kiedy zaczynamy dziecku coś pod szyją zakładać, dzieci tego nie lubią denerwują się, rozpoczyna się "walka", dzieci ściągają, Pani zakłada, a miało być jedzenie w miłej atmosferze.

Po pewnym czasie, dla każdego dziecka innym, nadchodzi taka chwila, że po jedzeniu na ubranku nie ma śladu. Moment sukcesu to ten, kiedy dziecko wychodzi ze żłobka w ubranku, w którym przyszło. Najszybciej uczą się czystego i samodzielnego jedzenia dzieci, których Rodzice nie przejmują się dużą ilością prania.

Dzieci piją u nas z kubeczków, nie przynosimy niekapków, kubeczków z rurką itd.

Dlaczego dla Dzieci jest tak ważne samodzielne picie i jedzenie opisuje Pani logopeda Joanna Milczarska w Porady logopedy.

 

Trening czystości

Dzieci chętnie uczą się samodzielnie korzystać z toalety, ponieważ w swym rozwoju dążą do niezależności.

Około drugiego roku życia dziecko potrafi kontrolować i sygnalizować swoje potrzeby fizjologiczne. Rodzic powinien obserwować dziecko i zauważyć kiedy dziecko jest gotowe na pożegnanie pieluszki. Jeżeli podczas przewijania pieluszka jest sucha, jeżeli dziecko pokazuje na pieluszkę i sygnalizuje, że zrobiło siusiu lub kupkę, jeżeli na innych obszarach wykazuje samodzielność, jedzenie, rozbieranie/ubieranie się.  Jeżeli widzimy sygnały, ściągamy pieluszkę na dzień, pozostawiamy na noc. W żłobku dzieci chętnie chodzą po kilkoro do toalety, obserwują się, nauka trwa około 7 dni, pod warunkiem, że dziecko jest gotowe.

W naszych żłobkach nie korzystamy z nocników. Nasze łazienki są dostosowane do dzieci pod względem niskich toalet i umywalek.

Mamy za sobą wiele odpieluchowanych maluchów, chętnie doradzamy i wspieramy Rodziców.

Świeże powietrze

Na świeże powietrze wychodzimy codziennie, z wyjątkiem naprawdę brzydkiej pogody. Podczas spacerów dzieci uczą się jak należy się zachowywać będąc wśród innych ludzi, mijając auta czy zwierzęta. Spacer uczy dziecko, że należy być ostrożnym, trzymać się grupy, jak chodzić po schodach i przechodzić przez ulicę. Oczywiście dzieci zawsze są pod opieką, ale muszą wiedzieć jak wygląda ruchliwa ulica, czy jak się zachować, gdy naszczeka na nas piesek. Najmłodsze dzieci jadą w wózku, zapasowy wózek na spacerku umożliwia odpoczynek najsłabszemu lub zmęczonemu, chwila odpoczynku i mogą iść dalej lub ustąpić miejsca innemu zmęczonemu. Spędzamy również czas na ogródku/tarasie, latem możliwe są atrakcje takie jak dmuchany basen.

 

Plastyka Sensoryczna

Legalne brudzenie, o co tu chodzi?

Zajęcia z elementami sensoplastyki wpływają na stymulację wszystkich zmysłów: węchu, wzroku, dotyku, słuchu i smaku. Wykorzystujemy bezpieczne materiały plastyczne, które mogą nawet zostać zjedzone.
Po co to wszystko? Aby pobudzać kreatywność i mieć łatwość rozwiązywania zawiłych sytuacji, by być sobą, by uwolnić choć na chwilę naturalną ekspresję i poczuć się swobodnie, aby ubrudzić się legalnie bez patrzenia na rodziców, aby nie martwić się brudną rączką, ścianą czy ubrankiem, by doświadczyć magii produktów spożywczych i ich wykorzystania w inny sposób, by brudzić się w grupie i cieszyć się tym.
Plastyka Sensoryczna to jest dokładnie to czego brakuje każdemu dziecku w codziennym życiu dlatego brudzić będziemy się regularnie.

 

"Nigdy nie wyręczaj swojego dziecka w czynnościach, które jest ono w stanie samo wykonać"    Maria Montessori



zamknij
Serwis wykorzystuje pliki cookies: Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania treści serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies.